بهترین راه برای قبولی تضمینی در آزمون نظام مهندسی

بهترین راه برای قبولی تضمینی در آزمون نظام مهندسی


تاریخ ویرایش: 4 سال قبل

صاحب آگهی: milad98
ایمیل: miladweb98 at gmail.com
چت با صاحب آگهی

نخست باید بدانیم چرا باید خودمان را به زحمت بیاندازیم و در آزمون نضام مهندسی شرکت کنیم و پروانه اشتغال به کار بگیریم؟ در سالهای قبل مهندسانی که پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی را دریافت می کردند درآمد بسیار خوبی داشتند اما در سال های اخیر اول به علت رکود در بازار مسکن و کم شدن ساخت و ساز ها و دوم به دلیل دریافت پروانه اشتغال به کار بسیاری از مهندسان جدیدی که به بازار کار وارد شده اند باعث شده است تا این درآمد خیلی کمتر شود. اما در کل داشتن حق امضا یا همان پروانه اشتغال به کار برای هر مهندسی ضروری و یک اعتبار به حساب می آید. با داشتن این پروانه می توانید شخصیت رسمی تر و قابل اعتماد تری در بین مردم و سایر مهندسین داشته باشید.


شرکت در آزمون نظام مهندسی و دریافت پروانه اشتغال به کار چه فایده ای دارد؟

ارزش این پروانه در آن است که اولا مجوزی است که می توانید با استفاده از آن دفتر مهندسی یا شرکت حقوقی خود را ثبت و تاسیس کنید و همچنین از مهندسین دیگر استفاده کنید و پروژه های بزرگی بگیرید. دوما مجوزی برای ارتقا به پایه های بالاتر می باشد. یعنی اگر پروانه پایه 3 که با شرکت و قبولی در آزمون نظام مهندسی دریافت می کنید را نداشته باشید، هیچ گاه نمی توانید پروانه پایه 2 ، پایه 1 و همچنین ارشد را دریافت کنید! و هر چقدر هم دیرتر موفق به دریافت پروانه پایه 3 شوید طبیعتا پایه های بالاتر (پایه 2 ، پایه 1 و ارشد) را دیرتر دریافت خواهید کرد. چون برای دریافت پروانه ی پایه های بالاتر باید مدت زمان خاصی از دریافت پروانه ی پایه 3 شما گذشته باشد.


بنابراین هر چقدر دیرتر در آزمون نظام مهندسی قبول شوید، فرصت های بیشتری را از دست خواهید داد. در این مقاله سعی می کنم بهترین روش برای مطالعه و قبولی در آزمون نظام مهندسی را به شما معرفی کنم.


تسلط کافی به مباحث مقررات ملی ساختمان ندارید!

اگر شما تسلط کافی و اساسی روی مباحث مقررات ملی ساختمان ندارید و فقط یک مطالعه کلی و سر سری داشتید، من پیشنهاد می کنم مباحثی که بیشتر اهمیت دارند مثلا مباحث 9 ، 10 ، 8 ، 2 ، 6 ، 12 ، 11 ، 5 و راهنمای جوشی و اتصالات جوشی، مطالعه ای کامل و اجمالی (روزنامه وار و البته با دقت) داشته باشید چون بیشتر سوالاتی که در آزمون نظام مهندسی مطرح می شوند از این مباحث هستند.


تنها راه قبولی تضمینی آزمون های نظام مهندسی

تنها راه قبولی به صورت تضمینی در آزمون های نظام مهندسی خصوصا نظارت و اجرا، کلیدواژه می باشد.


توجه: به زودی کلید واژهای کاملی را برای استفاده شما در وبسایت عمران وب قرار خواهیم داد.


کلیدواژه ها هم یکسری تکنیک های خاصی دارد که آنها هم به شما آموزش می دهیم.


اگر هیچ مطالعه ای برای آزمون های نظام مهندسی نداشته اید، پیشنهاد میکنیم ابتدا کتاب مجموعه 22 آزمون آخر نظام مهندسی در رشته ی خودتان (مهندسی عمران یا معماری، البته اگر رشته تان عمران یا معماری می باشد) را بخرید یا می توانید آنها را دانلود کنید و سپس پرینت بگیرید که من پیشنهادم به شما این هست که کتاب مخصوص آن را تهیه کنید تا پاسخ های تشریحی و کاملی از آن را داشته باشید. بعد حداقل 5 آزمون آزمایشی در منزل بدون توجه به زمان آزمون از خودتان بگیرید و سعی کنید پاسخ آنها را با جستجو کردن در مقررات ملی ساختمان و منابع دیگر پیدا و پاسخ دهید.


طبیعتا ممکن است بعضی از سوالات را حتی تا 20 دقیقه هم نتوانید جوابشو پیدا کنید! نگران نباشید این فقط یک آزمون آزمایشی است تا یقین داشته باشید که تنها و بهترین راه قبولی شما استفاده از کلیدواژه می باشد، البته نه هر کلیدواژه ای!


در مرحله ی بعد شما باید حداقل 17 آزمون باقی مانده را که در سالها و نوبت های گذشته برگزار شده است در منزل با کمک کلیدواژه حل کنید و پاسخ های داده شده را در منابع مثلا کتاب های مقررات ملی ساختمان با ماژیک لایت کنید، احتمال بسیار زیاد مطابق نوبت های گذشته بعضی از سوالاتی که در آزمون های قبلی نظام مهندسی آمده در آزمون امسال و سالهای بعد هم بیاد، و هر سال تکرار می شود.


پیشنهاد ما این است که این 17 آزمون را هر 3 یا 4 روز یکبار حل کنید با شرایطی که آزمون نظام مهندسی برگزار می شود، یعنی مثلا اگر راس ساعت 8 صبح آزمون نظام مهندسی را برگزار می کنند شما هم باید راس ساعت 8 صبح آزمون را حل کنید و در مدت زمان 150 دقیقه حتی با عطر و لباسی که می خواهید در روز آزمون به تن کنید!


منبع: سایت عمران وب

 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments  (0)
ترتیب
کلمات کلیدی: آزمون نظام مهندسی، قبولی در نظام مهندسی
دلار: 61,820تومانبیت کوین: 63,478 دلار
618200
fa