محتوا چیست ؛ اپلیکیشن محتوایی چیست؟

محتوا چیست ؛ اپلیکیشن محتوایی چیست؟


تاریخ ویرایش: 4 سال قبل

صاحب آگهی: alomohtava
تلفن: 02155266900
ایمیل: info at alomohtava.com
چت با صاحب آگهی

ابزار بعدی برای content marketing اپلیکیشن موبایل است. که همه­ شما با اپلیکیشن های موبایل آشنایی دارید و می­دانید که چیست. اما ما می­خواهیم یک مقدار بیشتر آشنا شویم که در بحث تولید محتوا دورکاری اپلیکیشن موبایل چه کاربردی دارد. خب اول ببینیم که اپلیکیشن چیست؟ اپلیکیشن­ها برنامه­ های کاربردی قابل نصب روی تلفنهای هوشمند هستند، یعنی هر گوشی هوشمندی که دارای سیستم عامل باشد یا هر تلفن همراهی که دارای سیستم عامل باشد که بر روی آنها نرم افزارهایی قابل نصب هست که به آنها اپلیکیشن می­گویند، که هر کدام کاربرد خاصی دارد.


خب شما زمانی که گوشی هوشمند خودتان را خریداری میکنید به صورت پیش فرض شاید تعداد زیادی از آن نرم افزارها روی آن نصب شود توسط فروشنده یا نصب کنند یا اینکه خودتان بیایید بر روی گوشی خودتان نصب کنید. نرم ­افزارهایی که مورد نیاز شما هست و می­تواند مقاصد مختلفی داشته باشد از جمله که ما می­توانیم با آن یک پیام بازاریابی محتوایی را منتقل کنیم به شخص و در نهایت به یک خرید محتوا موفق تبدیل شود.



تاثیر اپلیکیشن روی محتوا سایت

حالا چرا از اپلیکیشن در بحث بازاریابی استفاده کنیم، بازاریابی مارکتینگ محتوا به خاطر اینکه دسترسی سریع و آسانی را دارد و ما با استفاده از این اپلیکیشن بازاریاب اصطلاحا می­توانیم محتوای خودمان را ایجاد کنیم و دقیقاً مثل بخش مقالاتمان در وب سایتمان یک اپلیکیشنی هم طراحی کنیم که مطالب و مقالات مختلفی را می­توانیم بروز کنیم داخل آن و حتی ویدئوهای مختلفی را داخل آن بروز کنیم، که پیام بازاریابی ما و هدایت به صفحه محصولات ما را به همراه داشته باشد.


نقش اپلیکیشن می­تواند دسترسی سریع به محتواها با هدف هدایت به محصولات و خدمات باشد. یعنی اصل هدف این است که دربحث اپلیکیشن بازارریاب، اپلیکیشن بازاریابی محتوا که می­تواند دسترسی ما را سریع تر کند به محتوایی که قرار است ایجاد شود.

حالا کاربر وارد یک وبسایتی شود browser را باز کند و حالا بخواهد به آن محتوا دست پیدا کند، سریع در اپلیکیشن خودش با یک لمس روی آیکون آن اپلیکیشن وارد میشود و به روزترین مطالب را می­بیند. حتی اگر قابلیت جست­وجوهای پیشرفته را داخل آن قرار دهید، سریع می­تواند آن مطلبی را که می­خواهد جست وجو کند و به آن هدف خودش برسد و حالا بحث های بعدی که هدایت کاربر به سمت خرید آن محصول اتفاق بیوفتد را توضیح می­دهیم.

حالا به نظر شما محتویات یک اپلیکیشن بازاریاب چه می­تواند باشد. یعنی ما باید چه چیزی داخل آن اپلیکیشن داشته باشیم یا چگونه طراحیش کنیم که به اپلیکیشن بازاریاب محتوایی تبدیل شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اصلا تولید محتوا چیست ؛ برای ما محتوا می­تواند در قالب یک بازی باشد و پیام بازاریابی ­مان را در قالب یک بازی اندرویدی یا حالا روی سیستم عامل ios یا هر سیستم عامل دیگری طراحی و بر روی دیوایس کاربر نصب شود و از طریق یک بازی آن پیام منتقل شود.



مثال برای تولید محتوایی

مثلاً فرض بکنید یک بازی انجام می­دهیم که یک کاراکتر در این بازی دارد روی صخره ها پرش می­کند و آن قطعاتی از محصولات شما را میخورد تا امتیاز بالاتری بگیرد. اگر فرض کنید محصولات خوراکی به فروش می­رسانید این می­تواند یک ایده جالبی باشد، برای اینکه شما یک بازی طراحی کنید که داخل آن محصولاتتان را حتی با نام ، مارک و برند خودتان به نمایش بگذارید و حتی فایده استفاده از آن را داخل بازی به آن کاربر منتقل کنید ، توسط طراحیی که در این بازی اتفاق می­افتد. این می­تواند یک روش قدرتمند برای انتقال پیام بازاریابی شما به همراه ایجاد یک بازی باشد.

حتی اگر مراحل بعدی این بازی را هم طراحی کنید و مرتب ارتقا بدهید این می­تواند پیام­های بعدی را هم به همراه داشته باشد و حتی کارهایی مثل گذراندن مراحل و دریافت تخفیف و این کارا هم می­توانید داخل آن انجام بدهید. در کل ایجاد بازی بازاریاب می­توانه قدرتمند باشد.

محتویات یک اپلیکیشن می­تواند انتقال پیام در بخش جدیدترین اخبارو مقالات با امکان نوتیفیکیشن باشد، امکان نوتیفیکیشن اگر بخواهم دقیقاً مثال بزنم، مثل امکان تلگرام هست. اگر تلگرام نصب داشته باشید وقتی که این اپلیکیشن باز باشد شما حتی اگر داخل آن اپلیکیشن هم نباشید و جای دیگری در فضای سیستم­تان در حال فعالیت باشید. یک پیامی به صورت پاپ آپ به صورت کشویی باز می­شود. حالا از یک جایی از صفحه به شما اعلام می­کند که الان یک موضوع جدیدی از این بخش در این اپلیکیشن دریافت شده روی آن کلیک می­کنید و به آن سمت هدایت می­شوید. شما اگر بتوانید اپلیکیشن هایی با امکان نوتیفیکیشن طراحی کنید می­توانید پیام جدیدترین اخبار و مقالاتتان را خیلی سریع و بروز در اختیار کاربرانتان بگذارید.



بهترین محتوا ؛ در اپلیکیشن های محتوایی

نمایش جدیدترین ویدئوهای آموزشی و پیام­های صوتی می­تواند قالب یک اپلیکیشن بازاریاب باشد. یعنی بیایید یک ویدئو آموزشی ارزشمند، حتی کوتاه تهیه کنید یا پیام های صوتی متعدد ارزشمندی طراحی کنید که از طریق آن بتوانید محتویات یک اپلیکیشن را تکمیل کنید و شخص را باز به سمت خریدهای بعدی هدایت کنید.

موضوع بعدی اینکه بیایید در اپلیکیشن خودتان یک مسابقه طراحی کنید و در برابر پاسخ به آن سؤالات یک جایزه ای را تعیین کنید مثلاً تخفیف 60% که افراد از این فرصت استفاده کنند تا بتوانند با محتوای مسابقه­ای که شما ایجاد کردید در اپلیکیشن به سمت خرید آن محصول با بن تخفیفی که دریافت میکنند هدایت شوند. طرح یک امکان ویژه مثلاً ارائه اپلیکیشن به دوستان 50% تخفیف اولیه بگیرید. یعنی اگر اشخاصی بیایند و این اپلیکیشن را به سمت دوستانشان هدایت کنند. این اپلیکیشن را به گونه­ای طراحی کنید که هر شخصی که با این اپلیکیشن هدایت شد 50% تخفیف مال آن شخص شود که معرفی کرده است. این می­تواند یک امکان ویژه دیگر برای فروش بهتر در بازاریابی باشد.

درآخرهم بگویم که قانون سادگی و دسترسی سریع به همه­ی مطالب را رعایت کنید. اپلیکیشن­ها تا حد ممکن باید ساده و سریع باشند. اینکه شما چندین مرحله طی کنید تا حالا به صفحه­ای برسید که بایدکلیک بکنید و به یک جای دیگر برسید. این مورد پسند کاربرها نیست. اکثر اپلیکیشن هایی که الآن میبینید، پیام رسان­هایی که محبوب می­شوند و کاربرها استفاده میکنند، دلیلش به خاطر این است که با یک ضربه­آن اپلیکیشن باز می­شود و همه­ی پیام­ها یکجا نمایش داده می­شود و اصلاً لازم نیست شما کار خاصی انجام بدهید. خودش تا می­شود به صورت خودکار کارش را انجام میدهد و فقط دسترسی سریع به همه چیز در پیش چشم شماست .

لازم نیست مراحل مختلفی طی شود تا شما به آن هدف برسید، چون باید این قانون را در اپلیکیشن رعایت کنید که اگر قطعاً آن برنامه نویس اپلیکیشن شما ، اگر به برنامه نویس محول می­کنید، این امکان را باید فراهم کند ولی شما باید هم این موضوع را به او گوش زد بفرمایید. تولید محتوا یکی از اصلی ترین راه های پیشرفت سایت شما و افزایش ترافیک سایت در دنیای مارکتینگ است، الو محتوا یکی از اصلی ترین مکان های جمع آوری دنیای محتوا، بازاریابی محتوا، کار تولید محتوا و سفارش تولید محتوا است.

 
ثبت نظر یا سوالRegister comments or questions
نام و نام خانوادگیfirst name and last name
ارسال
نظراتComments  (0)
ترتیب
کلمات کلیدی: محتوا چیست، اپلیکیشن محتوایی
دلار: 61,501تومانبیت کوین: 63,426 دلار
615010
fa